Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), yönetim biçiminizin müşteri odaklı hale gelmesi demektir. Organizasyonel fonksiyonların yeniden tasarlanmasını gerektirir. Teknolojinin uygulanması amaç değil araçtır.
CRM iş felsefesidir. Amaç, büyüyen ve bize değer katan müşterilerle ilişkileri korumak ve genişletmektir. CRM kişilere özgü satış kavramlarının kurumsallaştırılmasıdır. Bilgi toplama ve bu bilgiyi kullanma esasına dayanır.İnsani ilişkilerle öne çıkartılmalı ve teknoloji ile desteklenmelidir.
Müşteri Veritabanı (Müşteri Datası), bir şirket için en önemli öz varlıktır. CRM bu öz varlık üzerinde en yüksek kazancı sağlamak için kullanılan metotların tümüdür.
CRM sadece satış otomasyonu veya call center teknolojisi değildir. Müşteri ilişkileri yönetimi, stratejik planlama ve ileri teknoloji içermelidir ve işletmelerin müşteri beklentilerine göre kurgulanmalıdır.
Küresel rekabet, firmaların ürünlerini ve sunduğu hizmetleri daha rekabetçi bir şekilde müşterilerine servis etme zorunluluklarını da beraberinde gtirmektedir.
Bu rekabet ortamında yeni müşterilerin kazanılmasının oldukça zor olduğu ve mevcut müşterilerle olan ilişkilerin de son derece başarılı bir şekilde yürütülmesinin gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM – Customer Relations Management) kavramını ortaya çıkarmıştır.
CRM, müşteri ilişkilerini yürütmek için kullanılan metodoloji ve ürünlerin geneline verilen addır. İşletmelere; müşteri ilişkilerini istedikleri şekilde yürütmeleri için gereken ekstra zamanı sağlar.Bunun yanında, tüm müşteri temas noktalarının entegrasyonu ve iyileştirilmesidir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE PAZARLAMANIN YERİ NEDİR?
Pazarlama işlevi, işletmeler bakımından üretim eylemlerinin en verimli şekilde yürütülmesine yardımcı olur. Bu görevi, işletme ve tüketiciler arasında bir iletişim kanalı kurarak sağlar. Pazarlama işlevi, tüketicinin taleplerinin, gereksinimlerinin ve dileklerinin öğrenilmesine olanak sağlar. Özellikle kitle halinde üretim yapan işletmelerin, bu üretimlerinin kitle halinde dağıtımı ve kitle halinde tüketimi söz konusudur. Bunu sağlamak da pazarlama faaliyetlerinin verimli bir şekilde yürütülmesiyle mümkündür. Bu süreçte stratejik pazarlama faaliyetleri düzenlenerek, hedefler yapılandırılarak sürecin profesyonelce işletmeye özgü olarak yönetilmesi sağlanır.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE MÜŞTERİ KAVRAMININ YERİ NEDİR?
Müşteri, işletmenin sürekli satış yaptığı ve işletmenin malinı veya hizmetini her zaman satın alan müşteridir. Mevcut müşteri, yeni müşteri yanında hefed kitle de potansiyel müşterileri oluşturmaktadır. Müşterilerin etkin ve doğru bir şekilde yönetilmesi, satış gerçekleştirilen ürünler baz alınarak doğru kategoriye ayrılması, müşteri temel ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu doğrultuda stratejik hedeflerin oluşturulması için sağlıklı bir veri bankasına ihtiyaç vardır. Müşterilerin doğru analiz edilmesi ve verilere anlık erişim sağlanması bir işletmenin en önemli kaynaklarından biridir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE MÜŞTERİ TALEPLERİNİN VE ŞİKAYETLERİNİN YÖNETİLMESİ KAVRAMININ YERİ NEDİR?
Müşteri memnuniyeti bir işletme için çok önemlidir. Bir işletmenin ayakta kalabilmesi ve sürdürülebilir bir şekilde hizmet verebilmesi için satışlarını korumaya ve yükseltmeye ihtiyacı vardır. Bunun için de işletmenin mevcut müşterilerini memnun etmeyi sürdürmesi ve böylece yeni müşterilerin gelmesini sağlaması gereklidir. Bu nedenle müşterilerden gelen taleplerin, şikayet ve itirazların iyi yönetilmesi gerekmektedir. Müşteriden gelen şikayetler sistemli bir şekilde ele alınmalı ve iyi yönetilmelidir. Müşterilerden gelen tüm talep ve şikayetlerin işletme tarafından alındığına dair hemen yanıt verilmesi, çözüm süreci hakkında müşterinin bilgilendirilmesi ve sürecin çözüme kavuşturulması konusunda iletişimin ve aksiyonların firma içinde etkin bir şekilde takip edilmesi ve müşterinin bu doğrultuda bilgilendirilmesi gerekmektedir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE ANALİZLERİN YERİ NEDİR?
Müşteri İlişkileri Yönetimi Çözümleri (CRM) konusunda tecrübemizi profesyonel bir çatı altında müşterilerilerimiz ile buluşturuyoruz.
CRM yazılımının komplike bir süreç olduğunun farkında olarak yapılandırma hizmetlerini büyük bir özen ve dikkat ile yerine getirmektekteyiz.
İşletme sahasında aktif bulunarak tüm işleyişi ilgili birimlerden yerinde analiz ediyor, çözüm odaklı bir yazılımın hazırlanması için gerekli en doğru projelendirmeyi planlıyoruz.
Yazılım için en uygun kurguyu oluşturarak işletmenin sisteme değil, sistemin işletmeye doğru kanalize olmasını sağlıyoruz.
Üretimin kontrol altına alınması esnasında yazılımın ve yazılım kapsamında kullanılacak olan cihazların sisteme adaptasyon süreci için; kurulum ve eğitim danışmanlığı, teknik destek danışmanlığı, yazılım geliştirme danışmanlığı ve otomasyona geçiş danışmanlığı hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.
24/7 Destek Hizmetleri
Devx Yazılım olarak, müşterilerimize ilk andan itibaren ihtiyaç duyduğu sistem analizi, eğitim, sistem bakımı ve genel destek servisleri olmak üzere geniş bir müşteri desteği sunuyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sistemimize entegre destek sisteminden ya da online hizmet servisimiz üzerinden her an yazılım ve tasarım uzmanlarına ulaşabilmektedir.